Skip to Content
Kom op tegen Kanker en Eén zamelen vanaf 11 februari laatste keer ros geld in

Kom op tegen Kanker en Eén zamelen vanaf 11 februari laatste keer ros geld in

Verplichte afronding cashbetalingen maakt kleine rosse centjes overbodig

Kom op tegen Kanker en Eén roepen de allerlaatste keer op om massaal ros geld in te zamelen tegen kanker. De ministerraad keurde op 23 november 2018 een wetsvoorstel goed dat voorziet in een verplichte afronding van cashbetalingen tot op 5 cent. Daarmee zullen de koperkleurige één en twee centjes vanaf eind 2019 stilaan verdwijnen uit onze portemonnees.

Marleen Merckx, gezicht van de Rospot maakt Vlaanderen warm voor de actie: "Heb je thuis nog ergens rosjes liggen, verzamel ze dan in een Rospot ten voordele van Kom op tegen Kanker en breng ze voor 29 maart binnen bij KBC. In de strijd tegen kanker kunnen vele kleintjes een groot verschil maken."

Haal Rospot-sticker bij KBC of download sjabloon op www.derospottegenkanker.be

De gratis Rospot-sticker is vanaf 11 februari te verkrijgen in alle kantoren van KBC Bank & Verzekering. Ook op www.derospottegenkanker.be kun je hem downloaden. De sticker wordt op een pot naar keuze gekleefd. De zogenaamde Rospotten kunnen tot ten laatste 29 maart 2019 bij KBC worden binnengebracht.

Over de Rospot

De Rospot ontstond in 2015 als onderdeel van de Iedereen tegen Kanker-campagne van Eén en Kom op tegen Kanker. Een Rospot is een pot waarin je koperkleurige muntjes of ander geld spaart. De opbrengst gaat naar Kom op tegen Kanker die ze gebruikt om kanker te vermijden, bestrijden en verzachten. In april 2017 riep de Taaltelefoon Rospot uit tot woord van de week.

 

Over Eén

Eén is het grootste televisienet van de VRT en het meest populaire in Vlaanderen. Eén wil het publiek informeren, inspireren en verbinden. Het is er voor alle Vlamingen van jong tot oud in al hun eigenheid en verscheidenheid. Eén voelt en voedt de hartslag van de Vlaamse samenleving door mediagebruikers te benaderen vanuit een nabijheid en een maatschappelijke betrokkenheid. Het zorgt ervoor dat mensen elkaar begrijpen in een wereld van versnippering. Het brengt nieuws en duiding, human interest, eigen fictie, ontspanning met maatschappelijke meerwaarde en sport.

Voor pers (opgelet: kijkersvragen worden enkel beantwoord via de klantendienst)
Robin De Veen
robin.deveen@vrt.be

Voor kijkers en surfers
Klantendienst VRT
02 741 25 80
www.vrt.be/nl/heb-je-een-vraag/

Klik hier voor interviews

Klik hier voor hogeresolutiefoto's

Het gebruik van fotomateriaal, grafisch materiaal en logo's is niet toegestaan zonder voorafgaande toestemming van VRT, hetzij via e-mail of na ontvangst van een login op het fotoportaal. Het gebruik van de login impliceert dat u instemt met de geldende rechten en gebruiksvoorwaarden.

Eén
Auguste Reyerslaan 52
1043 Brussel

VRT Brands Logos